Viegla pamācība kā kopt sejas ādu mājas apstākļos

Līdz šim pilnu ādas kopšanas ciklu palīdzēja īstenot kosmētiķi un kosmetologi, taču šī brīža situācijā jāmēģina uzturēt procedūru rezultātus pašām mājas apstākļos, tāpēc ir vērtīgi atcerēties pareizos soļus sejas kopšanā. Konsultē: '"Skaistuma institūts "Liora"" ārste-kosmētiķe  Madara Čipāne

1. solis

Rūpīga ādas attīrīšana

Sejas kopšanas pamatā ir pareiza ādas attīrīšana no rīta un vakarā, īpaši svarīgi tas ir šobrīd, kad mūsu ikdienas aksesuārs ir arī sejas maskas, kas var radīt izsitumus un kairinājumu. Tāpēc jālūko, lai līdzeklis nerada papildu kairinājumus. Pirms lietošanas izpēti, kādai ādai tas paredzēts. 

2. solis

Serumi — maksimālam un atjaunojošam efektam

Atšķirībā no krēma serums satur augstāku koncentrāciju ar aktīvajām vielām. To klāj pirms krēma. Hialuronskābe mitrina ādu, dažādie molekulu izmēri rūpējas, lai āda tiek mitrināta ne tikai no ārpuses, bet arī no iekšpuses. Tā liks ādai izskatīties piepildītākai, piesaistot ūdeni, un izlīdzinās grumbiņas. Ja ādā jau parādījušās dziļākas grumbas un tā zaudējusi tonusu, meklē serumus, kuru sastāvā ir peptīdi un kolagēns. Tādējādi tiks nodrošināta fibroblastu aktivitāte, kas sintezē kolagēnu un elastīnu, āda kļūs tvirtāka, būs jūtams liftinga efekts.

3. solis

Krēms — ādas aizsargslānim un citu vielu iedarbībai

Pēc seruma iesūkšanās uz ādas klāj mitrinošu krēmu atbilstoši tās vajadzībām: pirmajām novecošanas pazīmēm vai arī — kas jau cīnās ar dziļākām grumbām. Ja nepieciešams pacelt sejas ovālu, jāmeklē krēms ar liftinga efektu.

ATCERIES!

Krēms nepieciešams, lai uz ādas veidotos viegls slānītis, kas neļaus iztvaikot mitrumam un veicinās citu aktīvo vielu iekļūšanu ādā. Ar serumu vien nepietiek.

4. solis

Kolagēns, С, В grupas, D vitamīns — šūnu aizsardzībai un atjaunošanai

Svarīgi ne tikai no ārpuses rūpēties par ādu, bet arī doties svaigā gaisā, būt fiziski aktīvām, nepārspīlējot ar slodzi, kā arī ēst veselīgi un, ja nepieciešams, papildus uzņemt arī uztura bagātinātājus. Noteiktas uzturvielas un vitamīni veicina ādas atjaunošanos un pasargā to no vides kaitīgās iedarbības. Lielisks uztura bagātinātājs, kas rūpējas par ādas atjaunošanos, ir kolagēns. Kolagēns ādai nodrošina elastīgu un izturīgu pamatu, taču apmēram pēc 30 gadu vecuma kolagēna sintēze ādas šūnās palēninās. Āda pakāpeniski atslābst, zaudē elastību, sāk veidoties grumbas. Šo procesu var paātrināt arī intensīva fiziskā slodze, ja vielmaiņa patērē vairāk olbaltumvielu, nekā spēj uzņemt ar pārtiku. Gadu gaitā to būtiski bojā arī UV stari, stress, brīvie radikāļi, kas izraisa kolagēna vielmaiņas traucējumus, padarot ādu aizvien plānāku. Dabisks kolagēns ir dzīvnieku valsts izcelsmes olbaltumvielas, augos to nav. Brīnišķīgs kolagēna avots ir liellopu buljons un aukstās gaļas galerts. 

5. solis

SPF aizsardzībai

Arī rudens un ziemas laikā nedrīkst aizmirst par aizsardzību pret ultravioleto, infrasarkano un zilās gaismas aizsardzību, tāpēc neatkarīgi no laikapstākļiem ieteicams lietot līdzekļus SPF aizsardzībai ar vismaz 30+. Ērti lietošanai ir izsmidzināmie aizsarglīdzekļi, kurus var izsmidzināt vairākas reizes dienā virs dekoratīvās kosmētikas.

ATCERIES!

Nekas nevairo skaistumu kā labs garastāvoklis un smaids!

Vairāk lasi žurnāla "UNA" 2020.gada novembra izdevumā